Velfac Dovista seniorklub

Velfac-Dovista-Seniorklub

Årsberetning 2021

Det er i år den 23. generalforsamling der afholdes i Seniorklubben.

Vi afslutter året med 65 medlemmer.

Vi startede året med ingenting, først d. 16. juni kunne vi holde generalforsamling, i Medborgerhuset hvor 53 medlemmer og ægtefæller havde en hyggelig dag med generalforsamling, bankospil og smørrebrød.

På valg var Jakob og Bodil. Jakob ønskede ikke genvalg. Ny i bestyrelsen er Bent Vestergård.

Der var genvalg af de to suppleanter Donald Iversen og Elisabet Larsen.

Vores revisor Bent Pedersen ønskede ikke genvalg. Niels Peder Pedersen er valgt.

Så blev bankospillet afviklet og som afslutning var der smørrebrød med øl og sodavand.

Skønt at se så mange igen.

Den årlige bustur gik i år til Givskud Zoo. Efter kaffepausen med rundstykker og en lille én kørte vi til parken. De mange ”vilde” dyr så vi på en guidet rundtur i vores egen bus. Så var det tid for en masse snak og lækkert mad i restauranten. Derefter var der tur på egen hånd. Eftermiddagskaffen nød vi på Sdr. Omme kro. En rigtig hygge dag med godt vejr.

Sidst i oktober var vi i biografen og så filmen, Skyggen i mit øje. En film der handlede om den fatale fejltagelse af bombningen af den franske skole. Om aftenen mødtes vi til aftensmad og hygge i Kloster Kulturcenter.

Den 3. december lagde No Sognehus lokaler og køkken til en lækker julefrokost.

Inge Jette underholdt os med god musik under spisningen og den efterfølgende dans.  54 medlemmer deltog.

Den 13. december var der afhentning af julegaver. Afhentning er det rigtige ord, for vi måtte ikke servere kaffe og småkager samt julehygge.

Mange tak til Velfac for julegaven.

Vores første Klubmøde i 22 blev holdt i Kernen i Ølstrup. Vi startede med kaffe, og så fortalte Anne Helene fra Vildbjerg om sin vandretur fra Skagen til Kruså med barnevogn og om hvorfor hun havde gjort det, og lidt om de andre gåture andre steder i Danmark. Derefter fik vi aftensmad med dessert.

Vi har måttet sige farvel til et af vores medlemmer. Verner Hansen.

Vi holder et minuts stilhed til ære for Verner.

Vi er selvfølgelig meget taknemlig for den store økonomiske støtte vi får fra VKR og Velfac og at vi stadigvæk får en julegave, det er da vældig flot. Uden deres støtte kunne alt det her jo ikke lade sig gøre.

Til slut vil jeg gerne takke Svend, Bodil, Karla og Bent for det store stykke arbejde de laver. Tak.

Tage Madsen